Sivu 1/1

Laajakaistaista satelliittipaikanninten radiohäirintää

Lähetetty: 12.05.2023 02:47
Kirjoittaja oh2op
https://www.verkkouutiset.fi/a/venajan- ... /#2ca1e61f

Glonassilla on pidemmät aallot. Mikäli Venäjän federaation asevoimat käyttävät Glonassia eivätkä GPS:ää, täytyy häirinnän olla todella laajakaistaista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/GPS

L1 (1 575,42 MHz) siviilikäytössä
L2 (1 227,6 MHz) sotilaskäytössä salattuna 2003 lähtien
L3 (1 381,05 MHz) sotilaskäytössä globaali ydinräjähdyshälytys (NUDET – Nuclear Detonation)
(L4 (1 841,4 MHz) kokeellinen, ei käytössä)
L5 (1 176,45 MHz) siviilikäyttöön (ehdotus, saatavilla 2005)
(2 227,5 MHz) avaruusalusten telemetriaan (ei arviota saatavuudesta)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Glonass

L1 1 602,0 MHz + n · 0,5625, missä ’n’ tarkoittaa taajuuden kanavanumerointia: teoriassa −7 – 12, käytännössä 0–12, joista 0-kanava on käytössä vain teknisiin tarkoituksiin.
L2 1 246,0 MHz + n · 0,4375, missä ’n’ tarkoittaa taajuuden kanavanumerointia.

GPS-häiriöt lentoliikenteessä Re: Laajakaistaista

Lähetetty: 14.04.2024 19:26
Kirjoittaja oh2op

Tuhansia lentoliikenteen GPS-häiriöitä Re: Laajakaistaista

Lähetetty: 26.04.2024 18:51
Kirjoittaja oh2op

Laivojen GPS-häiriöt Re: Laajakaistaista

Lähetetty: 29.04.2024 10:40
Kirjoittaja oh2op

Lentoliikenteen häiriöitä | Tarton lennonjohto Re: Laajakaistaista satelliittipaikanninten radiohäirintää

Lähetetty: 29.04.2024 15:18
Kirjoittaja oh2op

Tarton lentokenttä sai ILS:n ja Finnair lentää jälleen GPS-häiriöriskistä huolimatta

Lähetetty: 16.05.2024 19:28
Kirjoittaja oh2op