Liikenne- ja viestintäviraston radiotaajuusmääräyksen taajuusjakotaulukossa on edelelleen taajuuksia myös taksitoiminnalle. Kuitenkin tilausjärjestelmät ovat sellaiset, ettei kovinkaan montaa päivystäjää eikä taksiasemaa tarvita. Jos kuitenkin verkkosähkö ja mobiili-Internet poistuisivat käytöstä, tarvittaisiin jälleen VHF-taajuus, antenni ja jonkinlainen taksiasema, koska ne, joille ei myönnetä sairaskuljetusta, joutuvat liikuntarajoitteisina ainakin hankkimaan kyydin ja kuljettajan.
Sale-kunnissa, niissä, missä ei ole jäljellä juuri muuta kuin alueosuuskaupan Sale ja peruskoulun ensimmäisten luokkien koulu kuudenteen luokkaan saakka ei taksitoiminta kannata, ellei kunta osta koulukuljetuksia ja sekin menee kilpailutuksella jonnekin muualle. Muodostuu kulmakuntia ja kuntia, missä sen taksin saa tilata 20 km:n - 30 km:n päästä kalliisti vapain markkinahinnoin. Liikenne- ja viestintäministerin taksivapautus onnistui siellä, missä taksilupien vuoksi ravintolasta ei tahtonut päästä kotiin kovinkaan nopeasti aamuyöstä, mutta sinne, missä ei juuri enää ei ole asiakkaita, tavallaan pienmarkkina murtui alueellis-valtakunnalliseksi.
Takseille on duplekseja, taajuuserotus - 5 MHz:
75,225 75,250 75,275 75,300 75,325 75,350 75,375 75,400 75,425 75,450 75,475 75,500 75,525 75,550 75,575 75,600 75,625 75,650 75,675 75,700 75,725 75,750 75,775 75,800 75,825 75,850 75,875 75,900 75,925 75,950 75,975 76,000
80,225 80,250 80,275 80,300 80,325 80,350 80,375 80,400 80,425 80,450 80,475 80,500 80,525 80,550 80,575 80,600 80,625 80,650 80,675 80,700 80,725 80,750 80,775 80,800 80,825 80,850 80,875 80,900 80,925 80,950 80,975 81,000
https://fi.wikibooks.org/wiki/Radiotaajuuskirja/taksit
Yksi keino olisi kerätä taksiliikenteestä huoltovarmuusmaksu niin kuin polttoaineiden varmuusvarastoinnissa ja jakaa se tappiotunteja päivystäville takseille siellä, missä on vähän asukkaita. Tähän tarvittaisiin hallituksen esitys. Liikenteen ja viestinnän vastuuministeri on rakennustekniikan diplomi-insinööri lulu.ranne(a)eduskunta.fi Kuitenkin elinkeinoasiana asia saattaisi kuulua myös elinkeinoministerille, wille.rydman(a)eduskunta.fi .
Liikenne- ja viestintäministeri, diplomiekonomi Anne Bernerin, jälkeen ei asiasta ole oikein kuulunut. Lahdessa ja Nastolassa oli keskustassa asiointia varten mopoautoilla suoritettava Pilleri - taksipalvelu. Se lopetettiin eduskunnan päätöksellä.