https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... c5b2454966
Potkureiden asemesta on käytetty niin suurilla myrskyillä, millä potkuriturbioneja ei voida käyttää, siillomaksia pystyroottoreita. Nyt tästä on kehitetty Ruotsissa kattotuuliturbiini katonharjalle. Tavallaan katostakin nouseva ilma toimii kuin turboahtimena. Ehkä tuosta olisi Kymenjokilaaksoon avaroile paikoille entisten paperimiestren entisile pientaloille, jos joku ostaisi QTH:kseen.
2 kW:n kattotuuliturbiini
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa