2 kW:n kattotuuliturbiini

Alue kaikelle mahdolliselle keskustelulle, muista kuitenkin palstan säännöt ja hyvät tavat.
oh2op
Viestit: 9090
Liittynyt: 28.03.2014 04:32

2 kW:n kattotuuliturbiini

ViestiKirjoittaja oh2op » 25.06.2026 19:19

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... c5b2454966

Potkureiden asemesta on käytetty niin suurilla myrskyillä, millä potkuriturbioneja ei voida käyttää, siillomaksia pystyroottoreita. Nyt tästä on kehitetty Ruotsissa kattotuuliturbiini katonharjalle. Tavallaan katostakin nouseva ilma toimii kuin turboahtimena. Ehkä tuosta olisi Kymenjokilaaksoon avaroile paikoille entisten paperimiestren entisile pientaloille, jos joku ostaisi QTH:kseen.

Palaa sivulle “CQCQCQ”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa