Sivu 1/1

2 kW:n kattotuuliturbiini

Lähetetty: 25.06.2026 19:19
Kirjoittaja oh2op
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... c5b2454966

Potkureiden asemesta on käytetty niin suurilla myrskyillä, millä potkuriturbioneja ei voida käyttää, siillomaksia pystyroottoreita. Nyt tästä on kehitetty Ruotsissa kattotuuliturbiini katonharjalle. Tavallaan katostakin nouseva ilma toimii kuin turboahtimena. Ehkä tuosta olisi Kymenjokilaaksoon avaroile paikoille entisten paperimiestren entisile pientaloille, jos joku ostaisi QTH:kseen.